Aprofitant el projecte de la VIII Assemblea de l’Escola Pia de Catalunya, la Federació AMPA de la Fundació Escola Cristiana (FECC) va idear un pla estratègic a desenvolupar en 4 anys (del 2019 al 2023). Va partir d’un anàlisi intern i extern del treball de les associacions i va analitzar-ne els punts forts i febles, per treballar a través de diferents accions els següents objectius estratègics:
POLÍTICA 4: FAMÍLIES
Desplegar el projecte compartit en les Institucions Educatives, prioritzant la formació de les famílies i el sentiment de pertinença a la comunitat de l’Escola Pia de Catalunya.
POLÍTICA 4: FAMÍLIES
Desplegar el projecte compartit en les Institucions Educatives, prioritzant la formació de les famílies i el sentiment de pertinença a la comunitat de l’Escola Pia de Catalunya.
Objectiu 4.1
Canviar el nom de les nostres associacions de AMPA a AFA per
adaptar-lo a les diverses realitats actuals i fer-lo més inclusiu, i estudiar
la possibilitat de personalitzar-lo per a la nostra institució.
|
||
Indicador 4.1.1
S’ha realitzat el canvi en les documentacions legals, correus
electrònics, xarxes i logotips durant el curs 2019-2020.
|
||
Indicador 4.1.2
S’ha estudiat i concretat, amb
el departament de màrqueting, un nom personalitzat conjunt, com per exemple:
AFApia o FApia.
|
||
Indicador 4.1.3
S’ha difós el canvi i les seves raons, mitjançant una comissió de la
Federació de Famílies.
|
Objectiu 4.2 :
Crear comunitat, mitjançant la participació i la implicació de les
famílies.
|
|||
Indicador 4.2.1
S’han fet accions que vinculin les famílies, els alumnes i els
exalumnes i que ajudin a desenvolupar el sentiment de pertinença.
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Demanar a l’Àrea de
Participació, Presència i Fer Comunitat que expliqui com entenem el sentiment
de pertinença dins de l’EPC.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Analitzar a cada AFA quines
accions es fan que vinculin les
famílies, els alumnes i els exalumnes i que ajudin a desenvolupar el
sentiment de pertinença. Aquesta feina la farem conjuntament amb l’Equip
Directiu de l’escola.
Compartir aquestes accions i
presentar-les en una de les trobades trimestrals.
A partir de l’anàlisi i les
experiències compartides cada AFA farà una proposta de creació i/o millora
d’activitats per al proper curs.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Implementació del programa
de creació i millora.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Implementació del programa
de creació i millora.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Indicador 4.2.2
S’ha creat un pla que contempli accions socials i de voluntariat, en
què hi puguin participar tots els membres de la comunitat educativa.
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Demanar a l’Àrea d’Acció
Social que expliqui com entenem el
voluntariat i l’acció social a l’EPC.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Analitzar a cada AFA quines
accions es fan, conjuntament amb l’Equip Directiu del Centre.
Compartir aquestes accions i
presentar-les en una de les trobades trimestrals.
A partir de l’anàlisi i les
experiències compartides cada AFA, conjuntament amb l’Equip Directiu del
Centre, farà un pla que contempli accions socials i de voluntariat, en què hi
puguin participar tots els membres de la comunitat educativa.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Aplicació del pla.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Aplicació del pla.
Promoure i participar en les
accions que es presentin a nivell de la nostra institució.
Aprofitar la plataforma del
15/97 com a eina que aglutini totes les iniciatives de la nostra xarxa.
|
Indicador 4.2.3
S’ha promogut la Pia&Go, com a gran moment de trobada de tota
l’Escola Pia.
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Pensar accions concretes des
de la Federació i des de cada AFA per promoure la Pia&Go.
Preveure amb temps la
comunicació i la dinamització.
|
Pensar accions concretes des
de la Federació i des de cada AFA per promoure la Pia&Go.
Preveure amb temps la
comunicació i la dinamització.
|
Pensar accions concretes des
de la Federació i des de cada AFA per promoure la Pia&Go.
Preveure amb temps la
comunicació i la dinamització.
|
Pensar accions concretes des
de la Federació i des de cada AFA per promoure la Pia&Go.
Preveure amb temps la
comunicació i la dinamització.
|
Indicador 4.2.4
S’ha redactat un pla de comunicació de les Associacions de Famílies,
en el que es desenvolupa la utilització de les xarxes com a eina de
participació, de compartició del coneixement i d’implicació efectiva.
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Fer una posada en comú per
analitzar l’estat de cada escola a nivell de comunicació.
A partir de l’anàlisi fet el
Departament de Comunicació de l’EPC donarà les directrius oportunes a cada
escola.
|
Seguir donant les directrius
des del Departament de Comunicació de l’EPC de cara a tenir un pla general i
un de concret de cada escola al final del quadrienni.
|
|
|
Objectiu 4.3 :
Dissenyar i aplicar un programa de formació familiar, en el marc
d’una Escola de Famílies de l’Escola Pia de Catalunya, per “alinear-les al
Projecte Educatiu EPC”.
|
|||
Indicador 4.3.1
S’ha nomenat un responsable d’Escola de Famílies a nivell institucional,
perquè coordini i impulsi les accions a dur a terme i doni suport a les
Associacions de Famílies en aquells aspectes que necessitin.
|
|||
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
|
Crear una comissió amb totes
les parts implicades per treballar aquest tema a nivell d’EPC i fer el pla
per desenvolupar aquest objectiu.
|
|
|
|
Indicador 4.3.2
S’ha creat un programa de
formació, amb continguts que contemplin les necessitats que tenim (formació
de delegats, participació, projecte educatiu, etc.).
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Veure 4.3.1
|
|
|
|
Indicador 4.3.3
Es disposa d’un entorn digital per a compartir experiències i
informacions.
|
|||
2019-20
|
2020-21
|
2021-22
|
2022-23
|
Utilitzar la plataforma del
15/97 com a entorn digital per compartir experiències i informacions.
|
Utilitzar la plataforma del
15/97 com a entorn digital per compartir experiències i informacions.
|
Utilitzar la plataforma del
15/97 com a entorn digital per compartir experiències i informacions.
|
Utilitzar la plataforma del
15/97 com a entorn digital per compartir experiències i informacions.
|
Cap comentari:
No es permeten comentaris nous.