dijous, 10 de desembre del 2015

Com volem que sigui la professió docent?

La Comissió Europea presenta a Catalunya un informe internacional sobre el professorat
Com està la professió docent a Europa? Quines són les condicions idònies per exercir la docència? Com ha de ser la formació del professorat? Es mereix la professió docent el reconeixement social que té?
El proper 10 de desembre a les 18.00 h us convidem a debatre amb Peter Birch, coordinador de política educativa i anàlisi de sistemes de la Comissió Europea, la darrera publicació de la EURYDICE Network: “TheTeaching Profession in Europe”
Aquest estudi se centra en analitzar la relació entre les polítiques que regulen la professió docent i les actituds, pràctiques i percepció dels docents. L’informe combina informació qualitativa sobre les regulacions de cada país amb informació estadística extreta de la la xarxa Eurydice, de l’Eurostat i de l’informe de l’OCDE TALIS 2013, aportant dades comparatives de 35 estats europeus.
“TheTeaching Profession in Europe” recomana millorar la cooperació professional i l’intercanvi de coneixements i de pràctiques innovadores entre el professorat europeu. Entre algunes de les conclusions d’aquest estudi destaquen:
- La professió docent està formada principalment per dones.
- Es tracta d’una professió amb un cos professional en procés d'envelliment.
- En dos terços dels països europeus, els docents novells disposen d’acompanyament i formació addicional (fase d’inducció).
- El professorat demana més formació contínua en nous mètodes didàctics innovadors; i no tant en la seva matèria.
- Menys d’un terç dels professors europeus han fet estades professionals a l’estranger.
- L’atractiu de la professió docent varia considerablement entre els diferents països i és multicausal: condicions laborals, col·laboració entre professors, sistemes d’avaluació...
A partir de la presentació d’aquest informe debatrem entre d’altres qüestions sobre si la professió docent és atractiva en l’actualitat, si el professorat treballa en condicions adequades, si la formació s’adequa a les necessitats del sistema, si les mesures que s’adopten en diferents països europeus per la formació inicial i permanent del professorat són molt diferents...
Hi intervindran:
- Peter Birch, coordinador de política educativa i anàlisi de sistemes de la Comissió Europea.
- Enric Prats, professor de Pedagogia Internacional de la Universitat de Barcelona i coordinador del Perspectives Internacionals d’Educació sobre el TALIS 2013 (Enquesta Internacional sobre Ensenyament i Aprenentatge de l’OCDE).
- Montse Ros, secretària de Política Educativa de Comissions Obreres.
- Miquel Martínez, catedràtic de Teoria de l'Educació de la Universitat de Barcelona i coordinador del Programa de Millora i Innovació de la Formació de Mestres (MIF) promogut pel Consell Interuniversitari de Catalunya.
Accés lliure i gratuït. 
El debat es podrà seguir en directe per streaming a través de la web de la Fundació Jaume Bofill i també via Twitter @FundacioBofill.
No arribes a l'hora al debat online? Cap problema! Podràs recuperar el visionat aquí.
més informació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada